Van drumles naar drum coaching
Als je op de inspiratie pagina bent geweest kan je lezen wat mij heeft geleid om drumcoaching te geven. Zo zijn er zoveel verschillende mensen op mijn pad gekomen, allemaal geschikt voor drumcoaching maar tevens zo divers:
een 2-jarige jongen die bij de reguliere drumschool (nog) niet terecht kon maar werkelijk niet van zijn drumstokken af kon blijven
een gitarist die door middel van drummen nieuwe inspiratie wilde op doen om op zijn eigen instrument te gebruiken
een zeer getalenteerde jonge drummer, met heel veel talent om op het Conservatorium te komen die een andere aanpak nodig dat die goed paste bij zijn neurodiversiteit
Een vrouw die door middel van drummen rust wilt vinden en duiding wilde hebben hoe ze haar leven op een andere manier vorm kan geven.
Zo zie je, de voorbeelden zijn divers. Sommige haken aan op een gemis: geen plek om drumles te kunnen krijgen, andere haken aan op een uitdaging in de leerstijl: rekening houden met iemands neurodiversiteit, weer andere helpen de persoon met het vinden een nieuwe creativiteit en soms is het zelfs een invulling die dicht in de buurt komt van muziektherapie.
Wanneer is drumcoaching voor jou?
Eigenlijk wanneer er geen plek voor is bij een reguliere drumschool. Een proefles mag altijd, en vanuit daaruit kunnen we samen kijken wat de juiste vervolgstap is.
Mijn 3 pijlers voor jou:
1. Op de plek waar jij bent:
Ik heb bewust gekozen om geen vaste praktijk te hebben. Ik wil daar naartoe gaan waar jij bent. Dit betekent wel dat daar lawaai gemaakt moet kunnen worden.
2. Geen vast plan, maar een nieuw plan aangepast op jouw behoeftes:
Ik heb een enorm arsenaal aan oefeningen en concepten. Maar ik gebruik geen vaste methodiek die ik voor elk persoon toepas. Door middel van vragen stellen ontdekken we samen waar de uitdaging en groei zit
3. Duidelijke opdrachten als je houvast nodig hebt en tegelijkertijd ook ruimte voor eigen initiatief en zoveel mogelijk werken vanuit de intrinsieke motivatie.